BIZNIS S ČEŠNJAKOM

‘Crni kralj’ maloj obiteljskoj tvrtki postao ulaznica za europsko tržište

Agrovijesti
Samir i Diana Burnić, vlasnici OPG-a Kralj i kreatori brenda Crni kralj Fotografija: Žarko Bašić/PIXSELL Pogledajte galeriju
Prve godine prezentirali su brend po sajmovima te dogovorili suradnju s nekoliko trgovina i restoranom u kojem je glavni kuhar bio Tomislav Špiček, a danas imaju više od pedeset suradnji s trgovinama zdravom hranom poput Grge Čvarka, Veronika delikatesa te restoranima poput hvarske Konobe Batana i zagrebačkog Rougemarina.

Samir i Diana Burnić iz OPG-a Kralj od uzgoja češnjaka napravili su neobičan biznis. Naime, oni se ne bave samo sadnjom češnjaka već njihov češnjak fermentira u kontroliranim uvjetima u komori koju su sami dizajnirali. Njihov crni češnjak pod brendom Crni kralj oduševio je domaće tržište, a može ga se naći i na policama trgovina delikatesama u Austriji i Njemačkoj. Kako tvrdi Samir Burnić, put do uspjeha bio je trnovit i trebalo im je gotovo dvije godine da postignu zadovoljavajuć proizvod.

Samir i Diana Burnić, vlasnici OPG-a Kralj i kreatori brenda Crni kralj
˝Nakon što smo naslijedili zemlju u Zagorju, odlučili smo posaditi češnjak, zaključivši da su trgovine preplavljene kineskim lukom bez okusa. U isto vrijeme, Baldo Dragaš, naš prijatelj i poslovni partner, naišao je na članak u novinama „Crni češnjak – nova superhrana“ i tako je krenulo. Dizajnirali smo komoru za fermentaciju u kojoj je češnjak pohranjen u točno kontroliranim uvjetima, temperaturi i vlazi. U tome i jest kvaka, teško je postići idealne uvjete. Događalo se da je češnjak prebrzo pocrnio, a struktura nije odgovarala i nije bio dovoljno sladak, ili je bio pretvrd i presuh. Zato nam je i trebalo dvije godine da otkrijemo idealnu kombinaciju vlage i topline˝, prisjeća se početaka Burnić.

Prisutni u 50-ak trgovina i restorana

Na tržištu su prisutni od ljeta 2015. godine, a posao je isključivo obiteljski te po potrebi uskaču i prijatelji. Prve godine prezentirali su brend po sajmovima te dogovorili suradnju s nekoliko trgovina i restoranom u kojem je glavni kuhar bio Tomislav Špiček, a danas imaju više od pedeset suradnji s trgovinama zdravom hranom poput Grge Čvarka, Veronika delikatesa te restoranima poput hvarske Konobe Batana i zagrebačkog Rougemarina. U asortimanu je neočišćeni češnjak u glavicama i očišćeni češnjak pakiran u tri različite veličine, 15, 30 i 200 grama, a godišnja proizvodnja im je oko 400 kilograma crnog češnjaka.

Samir i Diana Burnić, vlasnici OPG-a Kralj i kreatori brenda Crni kralj
˝Imamo oko šest tisuća kvadrata , ali češnjak nije posađen na cijeloj površini. Ne koristimo nikakvu kemiju, pesticide i umjetna gnojiva, već bio enzime, neem prah, pepeo i uvarke od koprive. To priprema moja mama koja je odrasla na selu i zna sve tajne proizvodnje. Ona je u dosluhu s kumicama s placa, a ima i veze po selu pa uvijek uspijemo nabaviti stare zagorske sorte češnjaka koji sadimo˝, pohvalio se Burnić.

Za sad ne otkupljuju češnjak, ali im je to plan u budućnosti jer na hrvatskom tržištu ima dovoljno malih proizvođača poljoprivrednika s kvalitetnim češnjakom.

˝Cilj nam je koncentrirati se na proizvodnju crnog češnjaka, početi otkupljivati svježi, a više se koncentrirati na polugotove i gotove proizvode poput umaka, pjenica, namaza u kombinaciji s drugim proizvodima. Bečani su oduševljeni hrvatskim proizvodima i našim crnim češnjakom. Trenutno surađujemo s još jednom trgovinom u Njemačkoj, a planiramo se proširiti po svim zainteresiranim susjednim zemljama i dalje˝,otkriva za kraj Burnić.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje