Darko Celovec, predsjednik udruge Baby Beef

Potrošačima ćemo dati novi brend - kvalitetnu hrvatsku junetinu

Agrovijesti
Udruga Baby-Beef Fotografija: Damir Špehar/PIXSELL
"Hrvatska junetina Udruge Baby Beef" novi je brend koji će se uskoro pojaviti na tržištu. Tako udruga koja ima čak 300 članova te pokriva preko 90 posto tržišta tovne junadi, želi hrvatskim potrošačima ponuditi kvalitetnije meso od onoga iz uvoza. Od nedavno imaju i novo, podmlađeno vodstvo, koje želi jači izlazak na tržište Bliskog Istoka i Turske zbog čega smo razgovarali s predsjednikom udruge Darkom Celovcem.

EU već vodi rasprave o budućoj Zajedničkoj poljoprivrednoj politici od 2020. godine. U kom smjeru bi trebala ići hrvatsko stočarstvo?

Zadnjih 27 godina hrvatska poljoprivredna politika išla je u krivom smjeru, sve se je usmjerilo u proizvodnju mlijeka. Gradile su se preskupe, neisplative farme, kupovale se junice isključivo mliječnog karaktera, slabe otpornosti, neadekvatne za naše uvjete držanja i hranjenja. Telad tih krava nije se mogla iskoristiti za daljnji tov. Mljekari su savjetovani da ulaze u takve investicije, zaduživali su se i kad je cijena mlijeka pala, kad su se krave zbog raznih razloga prerano izlučivale iz uzgoja proizvođači mlijeka su se našli u velikim problemima. Trebalo je vratiti kredite, a novca nije bilo. Mljekari su bankrotirali, a farme su završile u vlasništvu banaka. Jedan od uzroka je velika proizvodnja mlijeka unutar EU, ali i uvoz. Naši mljekari nisu mogli konkurirati uvozu. Nasuprot tomu, tov junadi donosi sigurnu zaradu i visoku dodanu vrijednost.

Ima li prostora da se izradi kvalitetna strategija obnove stočarstva i usmjeri više na tovno govedarstvo, jer smo u mljekarstvo već pali ispod 50 posto samodostatnosti?

Meso hrvatskih farmi
Rezultat ranijih poljoprivrednih politika je devastirani stočni fond, i količinski i genetski. To i nama proizvođačima tovne junadi čini velike probleme jer smo ostali bez teladi za tov. Zato uvozimo teladi iz zemalja EU kako bismo zadržali našu proizvodnju. Ta proizvodnja danas iznosi 120.000 tovne junadi na godinu i uz sve probleme raste. Razlog tomu je izrazito bogato tržište Italije i zemalja Bliskog Istoka. Kvaliteta naše junadi prepoznata je na tržištu EU, a i šire. Godinama raste potražnja junećeg mesa, što pokazuje u kojem smjeru bi trebala ići buduća politika. Krajnje je vrijeme da dobijemo kvalitetnu poljoprivrednu strategiju u kojoj moraju sudjelovati državna tijela, znanstvenici te osobito proizvođači.

Koliko Hrvatska može kroz zajednička ulaganja, povezivanja proizvođača i investicije kroz EU fondove možda postati jedan od glavnih dobavljača tržišta Bliskog Istoka i Turske?

Hrvatska junetina zbog specifičnog načina proizvodnje najkvalitetnija je u Europi i šire. To potvrđuje i velika potražnja iz mnogih zemalja EU, ali i Bliskog Istoka. Udruga Baby Beef okuplja oko 300 članova koji godišnje proizvode 120.000 tovne junadi te predstavlja 90 posto cjelokupnog tovnog govedarstva i jedina je hrvatska Udruga kojoj to uspijeva već 18 godina.
Udruga godinama funkcionira poput proizvođačke organizacije. Kao veliki proizvođač već godinama uspijevamo nekoliko puta mjesečno utovariti brod žive junadi za kupce iz Libanona. Naša dugogodišnja suradnja s kupcima iz Libanona ukazuje na njihovo zadovoljstvo. Godinama pokušavamo otvoriti najzahvalnije, najprofitabilnije tržište Turske. Nažalost, kad smo bili pred samim otvaranjem dogodila se bolest kvrgave kože koja nas je ponovo vratila na početak pregovora. Uvjeren sam da će naši članovi u kratkom roku početi suradnju s turskim tržištem, prvo preko mesa, a kasnije preko žive junadi. Zanimanje za našu junetinu/junad iskazali su mnogi turski kupci. Dakle, vrlo lako se možemo nametnuti kao jedan od važnijih dobavljača.

Imamo kvalitetno meso junadi prepoznato u svijetu. Nažalost, slabo smo koristili novac iz EU fondova za promociju koji iznosi preko 200 milijuna eura. Može li to biti Baby Beef?

Baby Beef upravo kreće na tržište s brandom "Hrvatska junetina Udruge Baby Beef". Naš brand potrošačima će biti dostupan kroz prepoznatljiv znak kojim garantiramo da je meso proizvedeno na hrvatskim farmama, hranjeno hrvatskom hranom, a tako ćemo našu kvalitetnu junetinu odvojiti od uvozne. Našu junetinu već možete kupiti u dućanima diljem Hrvatske. U suradnji s mesnom industrijom PIK Vrbovec pokrenuli smo projekt brandiranja Hrvatske junetine kroz program odležale junetine. Sad proizvod koji se već godinama izvozi u Toskanu, najzahtjevnije talijansko tržište, možete naći i na policama hrvatskih dućana. Ovih dana krećemo i s brandiranjem kompletnog asortimana svježeg junećeg mesa. Hrvatsko tržište traži brandiranje: to pokazuje velika zainteresiranost distributera mesa, mesara, restorana, hotela za naš proizvod. Hrvatski potrošač, a i strani turist želi jesti najkvalitetnije meso. Sam projekt brandiranja pokrenuli smo novcem Udruge, a plan nam je ove godine pripremiti program za povlačenje novca za brendiranje u sklopu EU fondova kako bismo sljedeće godine mogli predstaviti proizvode i na drugim tržištima.

Koliko je članova udruge, kolikim stočnim fondom raspolažete, koliko imate promet, te izvoz?

Okupljamo oko 300 članova, s proizvodnjom od 10 komada do 20.000 komada tovne junadi. Proizvodimo godišnje oko 120.000 tovne junadi i pokrivamo 90 posto tovnog govedarstva unutar zemlje. Izvozimo oko 35.000 tovne junadi godišnje za Italiju, dok oko 40.000 tovne junadi izvozimo žive za Libanon. Naša godišnja proizvodnja prelazi 1,2 milijarde kuna. Tovno govedarstvo ostvaruje visoku dodanu vrijednost. Da bismo mi došli do krajnjeg proizvoda, treba krenuti od obrade zemlje u koju treba uložiti kroz sjemensku robu, gnojivo, zaštitna sredstva, mehanizaciju... Dodana vrijednost naše proizvodnje uključuje i sve vrste prijevoza, građevinske radove, proizvode tvornica stočne hrane, veterinarske usluge, usluge obrade i distribucije te na kraju prodaje.

Nakon što je ukinut znak meso s hrvatskih farmi za meso iz uzgoja od teladi iz uvoza okrećete se dakle vlastitom brendu. Koji vam je cilj?

Vrlo važno je da hrvatski potrošač kao i turisti imaju saznanja o mesu koje jedu. Naime, meso junadi koju hranimo na našim farmama dulje od godinu dana i koje jede hranu s naših polja, koje je iznimne kvalitete, danas je nažalost u istoj poziciji na policama trgovačkih centara, mesnica, restorana kao i meso koje je stiglo iz Poljske, Njemačke... Meso iz EU nikada ne može biti dobro kao naše meso - ono je iznimno kvalitetno zbog specifičnog načina hranjenja. Nije pošteno da se krajnjem kupcu uskrati izbor. Brendiranjem „Hrvatske Junetine Udruge Baby Beef“ želimo krajnjem potrošaču ponuditi najbolje od junećeg mesa što Europa u ovom trenutku ima. Samim znakom želimo potrošaču odmah na prvi pogled odvojiti naše meso od uvoznog mesa i tako mu omogućiti izbor.

Brend baby Beef junetina

Gdje sve vidite mogućnosti plasmana u Hrvatskoj i zašto tvrde da je naše meso kvalitetnije?

Kvaliteta je neusporediva počevši od samog okusa, hranjive vrijednosti, a i svježine. Kvaliteta junetine se izražava kroz mišićnu zamašćenost koju mi postižemo našim sistemom hranidbe. Ta intramuskularna zamašćenost junetini daje mekoću i slador tj. vrhunski okus. Takva junetina bogata je Omega 3 i omega 6 masnim kiselinama. Najskuplje meso na svijetu koje stoji 500-600 eura po kilogramu je japanska kobe govedina koja obiluje intramuskularnom masnoćom. Svježina je također iznimno bitna u kvaliteti mesa. I dok je primjerice potrebno minimalno tri do četiri dana da bi uvozno meso završilo na hrvatskim policama, naše završi nakon samo jednog dana. Meso pod brandom "Hrvatska junetina Udruge Babv Beef" je već u trgovačkim lancima, ide uskoro u mesnice, boutique mesnice, restorane i hotele.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje